tovehager

Direktlänk till inlägg 25 december 2013

mycket har hänt ja

Av Tove Hager - 25 december 2013 22:33

Nämen hej, det var längesen'

Vad har ni hittat på sen sist då?

Själv har man ju.. ja flyttat t.ex

 


 


Sen har jag vatt i Uppsala och tävlat JSM.

 


Varit och kollat på Talang med Majabaja.

 



Och det var en lite annorlunda upplevelse. Ni vet på TV så verkar publiken alltid så glad och de klappar så in i helvete. De ställer sig upp och visslar och klappar som galningar?

Det är sååå fake.

Jag trodde jag skulle dö. Han som var "ledare" för publiken skrek mellan tagningarna att vi skulle klappa och skrika ännu mer, och när juryn sa någonting skulle alla bua och sånt. Sick man.


Men det värsta var innan dom ens hade börjat filma själva programmet. Då skulle vi i publiken ställa oss upp och klappa åt ingenting bara för att de skulle ha lite bra "publikbilder" att lägga in i programmet när de behövde. 

Därför fick vi gå igenom alla känslorna som fanns bara för att dom skulle ha lite back-up filmer.

Vi skulle spela förvånade, glada, sura, superglada, chockade och vi skulle till och med bua.


Asså ta mig fan vad falskt program. Jag menar, kan man inte få bli förvånad när (och om) man väl blir förvånad. Jag vill inte att dom ska filma mig när jag "spelar" förvånad och sen lägga in lite random i programmet så alla som sen kollar på det tror att vi blev skitförvånade över någonting som inte ens var förvånansvärt. 

Nä fy.


Aja, bortsätt från alla fakeade känslorna var det ändå en kul grej att se det live, även fast det var något av det drygaste jag gjort eftersom det tog minst 5 minuter innan varje person som skulle uppträda kom in och gjorde sitt.

Och förrensten, när resten av sverige kollar på helsingborg-avsnittet av talang kommer de tro att alla i helsingborg antingen är knäppa eller totalfixerade av snoppar. Det skulle ollas hit och dit och dom enda som gick vidare var de som sa "snopp" någon gång under sitt framträdande. Nä fy, folk kommer tro att hbg är nån cp-snopp-stad hahah.


 


Jag har även hunnit med å praoa under denna långa "blogg-pausen" jag haft.

Jag praoade ju som sagt på Coffeehouse by George, och det var riktigt nice.

Min lunch under den veckan, namnam:

         

 





Vi har även haft Nobelmiddag på skolan, vilket var ganska kul.

Maten smakade dock skit.. Även om det var nobelmiddag var det ändå skolmat som serverades, ue.

Maten var även gjord av 8:orna, och ja, min syrra går i 8:an...

Skulle inte förvånat mig ifall hon lagt laxeringsmedel i min mat eller nått.


     


Under varje persons talrik fanns en liten lapp med ett "uppdrag" som man skulle göra under kvällen. 

"Skratta vid fel tillfälle" gjorde jag hela tiden, så ja. Check 

 

 


Nu är det då dags att bestämma klasströja, och med 22 personer med helt olika ideer går det inte särskilt bra.

Jag har en känsla av att vi antingen inte kommer komma fram till ett bra tryck, eller så kommer det bli något otroligt lame som typ: "Vilket tjat om denna jävla tröjan" eller "Vi kunde inte komma fram till något tryck" eller varför inte

"klasströja? ah fuck de.."

 





Efter att ha kollat på massa weheartit-bilder på serier jag älskar kom jag fram till att 

DESSA SERIERNA MÅSTE JAG SE OM:

 

 Gossip girl 

   

 

och...


 Desperate housewives 
  

Denna scenen kan jag dock hoppa över, eftersom jag bölade ihjäl mig när Mike dog förra gången jag nördade den serien...



 

hejdå livet, dags att nörda igen.

och snart börjar pretty little liars också...

of fuck, vårterminen kommer gå åt helvete

 

puss heeeej, njut nu av det sista av 2013, för snaaaart är det NYÅÅÅÅÅR!!!

 



 
 
Ingen bild

Elin N

27 december 2013 13:53

Har ni flyttat ifrån huset? Hur kommer det sig? Vart bor ni nu?

Tove Hager

29 december 2013 15:06

Nejdå, mamma bor fortfarande kvar i huset. Mina föräldrar har ju skilt sig och pappa har flyttat till ett radhus. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Hager - 11 maj 2014 19:17

  Hej, tänkte bara lägga upp lite bilder ifrån London                                               ...

Av Tove Hager - 21 april 2014 23:28

Okej, bara för klockan är halv 12 och det är skola imorgon så ska jag ba göra ett jättesnabbt inlägg nu,  för jag får ångest för jag har en blogg som jag inte uppdaterar...   såååå nu kommer en ultrasnabb genomgång om vad jag haft för mig de se...

Av Tove Hager - 1 mars 2014 12:31

Helt seriöst, näsblod är det värsta som finns. När jag var liten fick jag näsblod minst en gång i veckan, och det blev tillslut till en vana.. "Ah, nu har jag inte haft näsblod på nästan en vecka, så det borde komma typ idag eller imorgon" Det ...

Av Tove Hager - 21 februari 2014 19:29


Omg omg omg omg omg jag har hittat en kille som är sjuuukligt lik Marshall i how i met your mother!! Han jobbade på en restaurang här i Österrike och jäääävlarrr vad lik han är. Shit asså, jag va nära att gå fram till han och fråga om en autograf...

Av Tove Hager - 18 februari 2014 16:58

Dåååååå är man i Österrike, och ja det är fett nice. Saknar dock lite saker hemma men bortsett från att jag längtar hem lite är livet på topp här. Vi har hyrt en minibuss som vi cruisar runt i och leker coola, haha nä men det är fett. Fast resan hit...

Presentation


Orkar inte "beskriva" mig själv. Vill ni veta vem jag är; Läs min blogg !

Fråga mig

61 besvarade frågor

Sök i bloggen

Följ mig på Instagram

Fråga mig på ask

Översätt bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Blogkeen

tovehager

Ovido - Quiz & Flashcards