tovehager

Alla inlägg under januari 2013

Av Tove Hager - 30 januari 2013 11:57

Fan ib är ju bääääst! Följ hmm på instagram: majaarsamst

Av Tove Hager - 28 januari 2013 19:04

 

- "Nu har det hänt, det som aldrig någonsin hänt någon i vår familj förut.."


sa min mamma idag i bilen.. 

Och sen skriker min lillasyster:

 

- "JAG HAR FÅTT LÖSS!"


AAAAAAaaaaaaaaaaaa , that panikattack i bilen.. Jag satt i samma bil som en massa äckliga löss!! 


Och det kliar på hela kroppen!! 

Blääää , men ni kan ta det lugnt, min mamma kollade igenom mitt hår, och jag har INTE löss.

 


Så nu undviker jag min syster till 110 %


 




Men ändå går hon efter mig... HAR DU SVÅRT ATT FATTA?? HÅLL AVSTÅND LÖSSMÄNNISKA!!


    



Och idag pratade jag och min andra, lössfria, syrra om typ sjukdomar och sånt.

Och eftersom hon har världens fobi för magsjuka.. kom jag och tänka på i jul när hon var hyperkänslig mot allt som kunde ge henne magsjuka.. 


- "Ingen får gå nära mig, ni kanske är magsjuka! Vem vet?"

 

- "Jag kan inte dricka ur det glaset, jag kan bli magsjuk!"

 

- "Eyy , du måste tvätta händerna om du ska röra några av mina grejer!"

 

- "Du måste stå minsta 2 meter ifrån mig när du pratar med mig!"

 

- "Har du duschat inom 5 minuter? Inte? Nä då får du inte vara inne på mitt rum!"

 

- "JAG VILL INTE BLI MAGSJUK!"

 

- "Kan du öppna dörren till mig? Jag vill inte ta i handtaget.. Jag kan bli magsjuk då"

 


Det var ganska jobbigt, för hon var otroligt överkänslig mot ALLT!


Men det roliga var att vi skulle käka sånt julbord hos min farfar, och när vi kommer dit ser vi denna skylten:

Och hon freakar ur totalt..


   


Hon vägrade gå in dit, och då säger pappa:

- Men det är lugnt, magsjuka smittar bara om man äter.


- VAD BRA ATT VI SKA KÄKA JULBORD DÄR DÅ!!!!!!




            ------------------------------




När man delar en pepparkaka och får tre bitar, visst får man tur då?

- Bullshit

 


  



Eller när man pussar mobilen när klockan är typ 12.12 och sånt, då får man tur då med väl?

- Bullshit


     


Jag får ju aldrig tur.. :(



---------


         


 



En lite läskig grej händ mig för några dagar sen..

Jag vaknade på morgonen och nynnade på en låt...

En låt som jag inte lyssnat på sen jag gick i typ 1:an...


Då var den det enda jag lyssnade på, och jag gillade den låten.

För jag fattade inte riktigt texten, jo jag fattade orden, men jag kunde inte riktigt relatera till den..

Men nu, nu stämmer den så jävla bra.. Och jag hatar den.. Jävla bölelåt.


Men trots att jag inte hört den på typ 8 år vaknade jag med den låten i huvudet..

Och den ville liksom inte försvinna, så jag letade upp den, och lyssnade.. 

Och det sjukaste, jag kan fortfarande lyricsen utantill.. Det var 8 år sen jag lyssnade på skiten!?!?!?!?!?


(Vissa saker fastnar i huvudet visst... Men inte det som borde fastna.. som typ kemi..)


Denna låten..


 

Av Tove Hager - 22 januari 2013 21:54

alla ni som hatar läxor klappa nu, *klapp* *klapp*

alla ni som hatar läxor klappa nu, *klapp* *klapp*

alla ni som hatar läxor, alla ni som hatar läxor,

alla ni som hatar läxor KLAPPA NU! *KLAAAPP* KLAAAPP*


Ville bara dela med mig av min stora kärlek till skolan och läxor! 


Vi har verkligen pissmycket i NO just nu.. 

Tusen NO-prov och miljarder labbrapporter som ska skrivas.. Hur mycket tid tror ni att vi har??


Och för några dagar sen gjorde vi nån tråkig labb, och alla ba:


Hela klassen - "Ska vi skriva labbrapport på denna?"

 

Och gissa vad hon säger? 


Elak NO-lärare- "Jag vet att ni har mycket nu, jag tycker synd om er! Men JA, ni ska lämna in en labbrapport på denna labben också!"

 


EYY, FUCK YOU!

Tycka synd om oss för vi har mycket läxor, och sen ge oss massa mer???

Hur tänker du lille vän? Du skaffar dig bara FLER haters.. 


-- 

Men nu till nått som lyser upp min vardag!   

Och nej, inte solen.. För den existerar inte i Sverige..


Ni vet i skolan när maten smakar kattmat? (ja, varje dag.)

Då får man överleva på knäckebröd ju?

Och i skolan är det ändå hyfsat gott att äta knäckebröd (mm, annars svälter man.. För fan heller att jag käkar kattmat.. MJAAAO)


Men hemma smakar knäckebröd skit..

FAAAST NEJ! Jag har hittat ett knäckebröd som är ASGOTT!!   


Man hör sån kör i bakgrunden som sjunger "Haaaallelujah" när man tar en tugga!


Jag är kär i det knäckebrödet!


 



GAAAASH , vet ni hur gott det är!?

Om inte, ÄT! 


OBS!

Knäckebrödet kan innehålla spår av asgod smak,

och de kan framkalla ett enormt beroende!

 

 

Tove   Wasa - Kanelknäckebröd


 


Tack och adjö,   (phahah vad töntigt det lät! o.o)

 

 

 

 


Av Tove Hager - 18 januari 2013 18:56

 


HAHAHA , klart jag ska bli USAs nästa president... Nästa Obama å sånt jao..


-- 


Idag har jag i alla fall varit på emporia med Tove och Ebba. Megamys!


     

Tove "hälsar på" i mobilskåpen..~



Så efter skolan skulle jag snabbt som fan hem och käka nått och sen sticka o möta ebba och tove på knutan.

Men eftersom jag ALLTID failar när jag är stressar missade jag bussen pga av en liten olycka.. hah.



Lång och detaljerad historia:

Jag kom hem typ 14.27 och min buss gick 14.32

Så jag hade 5 minuter på mig att ta nått å äta och sen gå till busshållplatsen. 


- "Det hinner jag" , tänkte jag..


Jag sprang in och öppnade kylskåpet, diskuterade med mig själv ett tag vad jag skulle äta.

Och det slutade med att jag tog en sån där äcklig risifrutti.. 

 

Och sprang jag upp på mitt rum för att hämta mitt busskort och pengar..

Och DÅÅÅÅÅ..

Får jag en bild på snapchat från tove och ebba..

Jag tar fram telefonen för att kolla på bilden..

Min telefon glider ur min hand..

Jag fångar den..

Men jag vänder hela jävla risifruttin upp och ner..

..och häller ut all sån sylt på mina byxor..

WÄÄÄÄÄH   


Så jag blir tvungen att byta byxor..

Och sen springer jag till bussen..

Men jag missar den.. 

- jävla risifrutti-sylt -     




Kort och odetaljerad historia:

Jag spillde "risifrutti-sylt" på mina byxor och missade bussen.




Fint va..? 

 


HAHAH, jävla klant.


-- 


Vill ni veta en annan grej som jag hatar? Förutom "risifrutti-sylt" då..

Svaren jag ALLTID får från mamma på sms..


     


Bra ordförråd.. OK.


--


Ja , vad mer ska jag skriva.. 

Har ni nånsin insett hur efterbliven man varit, att ni bara vill ta en pistol och skjuta en kula genom hjärnan..?

Och inte bara insett hur efterbliven man varit..

Insett det för sent?

Det har jag..

  

~If you ever get a chance, take it. Don't wait. For it is maybe to late to regret it tomorrow.~




Så ja, mitt liv går som en dans på rosor.

 


 

Av Tove Hager - 12 januari 2013 19:24

blöööö, jag har ingen fantasiiiiii..

men nu vart det ett tag sen ja skrev så jag känner mig lite halvt tvungen att göra nått litet inlägg!

Men ja, vad ska man skriva om då..


Jag vet, jag lägger ut nån random film!


Jag har hittat massa roliga filmer på min dator! (även VÄLDIGT gamla..)   



 

Hahahaha , ja.. ;)


Puss hej!

 

Av Tove Hager - 9 januari 2013 22:01

Har ni någon gång hört talats om en maträtt som heter "quorn" ?

Inte jag i alla fall..


Men min pappa hade lagat det idag och han ba: "Har du aldrig ätit quorn"?

Och jag ba: "Eh , neej? Jag vet inte ens vad det är?"    

 

Och då sa han att det var någonting som såg ut som kyckling och som smakade kyckling..


- "Hmm... det ser ut som kyckling & det smakar kyckling... Jag tror du menar.. KYCKLING??? Du vet K-Y-C-K-L-I-N-G. Pollo, på spanska vet jag till och med att det heter!"

 


Men nej, det var inte kyckling..

Det var något konstigt vegetariskt skit, som såg ut som kyckling och som smakade kyckling...

Det var väl helt ok, men jag föredrar vanlig kyckling, inte nån jävla vegetarisk kopia...


Såhär ser det ut, ifall ni vill smaka på "fake-kyckling"

 


Puss å hej, leverpastej!

 

Av Tove Hager - 8 januari 2013 16:03

Och DÄÄÄÄR var lovet över.. 


Det var fucking första skoldagen idag, men det känns som om vi har gått i skolan i en vecka redan..

Allt ba POOOFFF och sen blev allt som vanligt igen.. Back to hell..


Ja det var bara det jag skulle skriva egentligen.. 

Ville bara göra ett inlägg, eftersom det var gAAAnska längesen jag skrev senast..

Och mitt nyårslöfte detta året är faktiskt att försöka vara mer "aktiv" på bloggen, om ni förstår hur jag menar.


Hur det nu ska gå till..?

Aja, värt ett försök i alla fall !


     


~Am I perfect now?~

 

 

Puss hej!

 

 

 

Av Tove Hager - 1 januari 2013 23:15

Nu är det ju såhär, att 2012 är över..

Och därför tänkte jag sammanfatta detta året som gått nu i ett fint litet inlägg med massa bilder och skit. Enjoy :*


btw, copyright på alla mina bilder. SNO INTE!


   Först och främst var jag på Sri Lanka över nyår, och det var verkligen jättehärligt.

             



   Sen har jag fyllt år ju. Min födelsedag var på en fredag, och det var typ den bästa dagen i skolan, eftersom vi bara chillade hela dagen och knappt hade några vanliga lektioner. BARA FÖR ATT JAG FYLLDE ÅR! Ne jag skööja, jag minns inte riktigt varför.. 


  Vi kom vidare i kvalet till JNM i mix!! "åhhhhh WESTLIFE!" 

 



  Jag har lyckats med att baka cupcakes med twiinitovsi, för typ första gången i mitt liv! Alltid ska dom bli cp..

Men dessa såg både fina ut, OCH smakade asgott! 

 

   



  Vi har tävlat JC på fredagen den 13:onde.. "oturstävling" kan man lugnt kalla det.. Folk vrickade fötter, handleder, knän, nackar och axlar hit & dit, nån bröt benet, och typ ALLA failade totalt.. Jävla fredagen den trettonde.. 

Men vi kom i alla fall på första plats i mixen! (y)


  Vi har haft VÄLDIGT många "myskvällar" med laget, och sett den ena skräckfilmen efter den andra.. 

Efter Wrong Turn 4, kunde man inte sova på flera veckor.. Vi har käkat på Haket ett antal gånger, och varit på Valborgsfestivalen och åkt massa karuseller. Vi har spelat brännboll och grillat korv, och bakat och lagat mat tillsammans. Vi har haft det JÄTTEMYSIGT! #världensbästatjejer

 


   

 

  Jag har varit i Halmstad och tävlat i JNM finalen i mix. Bland de bästa helgerna i mitt liv!

Vi levererade på tävlingen och vi levererade på banketten! #minneförlivet

 

                     



  Vi har spelat Beach Handboll med skolan och kommit näst sist.. I alla fall min grupp.. "Kubikskolan 7A Röd".. Hahahha, så dåliga.. 


  Jag har varit på Liseberg med några kompisar, det var det roligaste på länge! Vi åkte till och med atmosfear! 

     



  Jag var i Grekland i somras. Orkar inte skriva så mycket om det, det får bli massa bilder.

                                   



  Hissat flaggor med Tove :)

 


  Och så har jag ju varit på träningsläger i ITALIEN med världens bästa lag! Det var verkligen det bästa med hela sommaren! Massa nya vänner och nya volter. Längtar så sjukt mycket tillbaka till Italien!


                             



  Jag har haft massa mysiga filmkvällar och fotodagar med kompisar. Älskar er alla :*

             

 

         

   



  Jag och twiinitovsi har visat våra "matlagnings-skills" i ett matlagningsprogram där vi gjorde vår egen korvstroganoff! ;)

 


  Dansat "Oompa Loompa-dansen" med Maja.

       


  Min blogg har haft 1 ÅRS JUBILEUM! wiiihoo ! :)

 


  Vi har gått "trams-luciatåg" på Västra Ramlösa, eftersom ingen av våra gymnaster kom på träningen..


  Jag har varit Lucia i vårt luciatåg på skolan.. Fått stearin i håret och hela huvet.. Inklusive i ögonfransarna och ögonbrynen.. Haha, usch.. Aldrig mer lucia..

    


  Jag och Maja har varit utelåsta från skolan..

 



   Jag har varit i Stockholm med världens bästa lag och tävlat U-cupen. Bott på särskola, och sett en av domarnas stolar braka ihop..

   


  Vi har tävlat i JSM i Växjö, och kommit till final! 

            



  Jag har gjort sån "julkalender" här på bloggen, med en film från varje dag ända till julafton.. Det var fan det jobbigaste jag gett mig in på.. Skönt att de 24 dagarna innan julafton är över! ;)

 



   Och sist men inte minst (eller i alla fall det sista som jag kommer ihåg av 2012..)

JAG HAR ÖVERLEVT JORDENS UNDERGÅNG!^^

   

 



Och här kommer massa random bilder från 2012:

                                                               


Ja, det 2012 det.. Känns som om det var igår.. 

HAHAHAHAH! det var 2012 igår..   



OMFG DETTA INLÄGGET HAR TATT 2 TIMMAR ATT SKRIVA!? :O

Jääävlar!! 


Aja , njut nu av alla finfina bilderna.. omg.. 2 fucking timmar.. 


Puss & hej ! ;*

Presentation


Orkar inte "beskriva" mig själv. Vill ni veta vem jag är; Läs min blogg !

Fråga mig

61 besvarade frågor

Sök i bloggen

Följ mig på Instagram

Fråga mig på ask

Översätt bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Blogkeen

tovehager

Ovido - Quiz & Flashcards