tovehager

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Tove Hager - 28 oktober 2013 19:27

Ja, då sitter man här och kollar på film och dricker te och käkar chips istället för att träna..

..nyttigt..

Nä men vi skyller väl på "simone"

 


Är det inte lite konstigt ändå att man döper stormar och orkaner?

Fett weird tycker jag i alla fall,

och eftersom min film laggade lite och jag inte hade något bättre för mig så googlade jag det och 


- Det var någon snubbe i Australien som var först med att döpa orkaner och stormar


- Han döpte anticykloner (högtryck) efter folk han gillade

 

- Och orkaner efter folk han inte gillade...

 

- Man döper stormar och sånt för att lättare hålla koll på dom

 

- Alla orkanområden i världen har hemliga namnlistor med namn till de kommande stormarna

 

- Men stormen idag döptes till "simone" eftersom "simone" har namnsdag idag


haha jag har verkligen inget liv..

vi skyller på "simone" igen...


jaja, ha en mysig stormkväll 


Lite mysig storm-musik:

 


Presentation


Orkar inte "beskriva" mig själv. Vill ni veta vem jag är; Läs min blogg !

Fråga mig

61 besvarade frågor

Sök i bloggen

Följ mig på Instagram

Fråga mig på ask

Översätt bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Blogkeen

tovehager

Ovido - Quiz & Flashcards