tovehager

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Tove Hager - 15 april 2012 22:23

Tjooo Bree :D 

Som jag lite hastigt skrev i det förra inlägget så var vi ju och kollade på Svenska Cupen idag (gymnastiktävling i Höganäs) Och det var kul , fast jag tror att vi sprang liiiite för ofta till kiosken och handlade godis...


Och sen när vi skulle åka hem så gick vi (Jag, Tove och Ebba) och köpte varsin hamburgare vid nån fotbollscup som var där i närheten och skoja om dom var goda asså! Det var helt sjukt, den godaste hamburgaren jag någonsin ätit! (Nej, kanske inte, men den var sååå god) KÄÄÄRLEK till dej Hamburgare!!

Så när vi ätit upp dom köpte jag och Ebba varsin till, och Tove köpte 2 stycken...

Fattar inte hur lilla Tove kan äta 3 hamburgare... (asså vi snackar rejäla burgare då!!)


Men denna tävlingen var verkligen en 'olyckstävling!' Sjukt många blev skadade , asså inte bara i vårt lag då, utan minst en person i varje lag vrickade foten eller landade på huvudet :P Nä , men det var OVANLIGT MÅNGA skador denna helgen! (Kanske beror på att hela tävlingstjollahejsan började på fredagen den 13:onde...)


Och det var till och med en tjej som bröt benet... Jag tycker jävligt synd om dej vet du va?! (vem du nu är och var du nu kommer ifrån.. :P) 

Ambulansen kom och hämtade henne , och hon verkade ha otroligt ont för hon skrek skiiiiithögt!! Trodde först att det var nån operasångerska... 

Men när "ambulanspersonalen" kom in och bar ut henne på en bår så fick jag verkligen tårar i ögonen... För jag minns när jag kraschade på en tävling och dom bar ut mig...

För er som inte vet så kan jag väl berätta vad som hände den där hemska helgen i Stockholm för några år sen...:


Jo , vi skulle tävla i Järfälla och vi åker i minibussar upp dit.

På vägen stannar vi på nån Outlet och shoppar lite, men när vi kommer ut till bussen har nån idiot brytit sig in i vår minibuss och tagit ALLA våra väskor och sånt... Alltså har vi inget att sova på , inga kläder, inga dräkter att tävla i, ingen musik att tävla till... Vill bara säga TACK till er störda människor som förstörde hela vår helg, och allt! Det var jäävligt onödigt ska ni veta..

(Sen till tävlingen fick vi låna dräkter av ett jättegulligt lag! Tack så otroligt mycket!!)

Men vi sov ju typ på golvet och sånt, och vi var inte särskilt taggade inför tävlingen... Men vi hade åkt dit för att tävla , och då skulle vi tävla!

Så vi kommer till förträningen lite halvtrötta och har sjukt ont i ryggen allihopa... Och när vi tror att det inte kan bli värre så är det ju klart som fan att jag ska köra något helweird på tumbling och typ halka i stämmet och landa på nacken... Yeeeyy, bra där Tove Hager!!! Jag har jätteont, förträningen avbryts, och jag hör en tjej komma springandes och skrika: "AMBULANSEN ÄR PÅVÄG!!!!"

Och då inser jag att det var jävligt illa pinkat att landa på nacken, och funderade på att springa därifrån.. Men det var omöjligt, miljontals människor stod runt omkring mig och undrade om jag kunde röra på tårna eller fingrarna... Och sen inser jag att jag kanske kommer bli förlamad... Jag gråter ännu mer och sen kommer "Jonas" (en av ambulanspersonalen) och typ frågar hur jag mår och sånt!?

- Ehh, vafan tror du? 

Sen läggs jag på en bår och spänns fast med alla möjliga säkerhets remmar och annat skit...

De bär iväg mig och hela publiken applåderar... (Yeeeyy, jag är ju såå duktig som nästan bryter nacken, och sen får jag applåder för det??) Aja , det kändes skönt att det var några som brydde sig iaf :P

Bla bla bla, jag kommer fram till Astrid Lindgrens Barnsjukhus och får ligga där HELT STILLA utan att ens röra armarna (- "För om du lyfter på armarna kanske du råkar röra på nacken..") 

Jag och min kompis mamma (min mamma hade det bra hemma i Helsingborg och hade ingen aning om att hennes dotter låg på akuten typ..) Vi väntade på att en doktor skulle komma i 5 timmar utan att göra någonting... snacka om uttråkande!! Men sen kom det en doktor och kollade lite och sånt och sen fick jag ett halsband och en Piggelin och fick åka hem... Japp, det var det!! Inget farligt alls , men väääldigt nära att jag bröt nacken... :/ 

Så när jag ser en ambulans så får jag sånna typ "flashbacks..." , Haha, nej men det var hemskt..


Och ni har säkert suttit såhär --->   när ni läst mitt lååånga inlägg (som inte skulle bli såå himla långt..whoops)


Aja, sov gott och landa inte på nacken för det är inte trevligt ska ni veta ...

 
Ja, här har vi den.. En bild som väcker massa dåliga minnen... 

 


Av Tove Hager - 15 april 2012 09:02

Hej och hallå , jag ska bara snabbt lägga ut dagens bild och sen åker jag och Tove och kollar på Svenska Cupen :)

Och dom kommer snart och hämtar mig så jag får skynda mig <3

Annars har jag inte så mycket att skriva om sååå dagens bild kommer HÄÄÄÄR :

 


Dag 1- En bild på något du hatar
Dag 2- En 'forever alone' bild 

Dag 3- En bild du ritat
Dag 4- En bild på hur du tar dig till skolan
Dag 5- En bild på några av dina kompisar
Dag 6- En bild på något du saknar
Dag 7- En bild som sammanfattar ditt liv
Dag 8- Något du stör dig på
Dag 9- Ett djur du är rädd för
Dag 10- En färgglad bild
Dag 11- En bild på något du längtar till
Dag 12- En bild på något du vill tillbaks till
Dag 13- Ett roligt djur som du stött på
Dag 14- En bild på något du gillar att äta
Dag 15- En bild på något du hatar att äta
Dag 16- En bild på en låt du inte hört på länge
Dag 17- En bild på dej när du var liten
Dag 18- En "teenagerpost" som stämmer in på dej
Dag 19- En bild på en bra film
Dag 20- En bild på en läskig film


Hejdå :D

 

Presentation


Orkar inte "beskriva" mig själv. Vill ni veta vem jag är; Läs min blogg !

Fråga mig

61 besvarade frågor

Sök i bloggen

Följ mig på Instagram

Fråga mig på ask

Översätt bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Blogkeen

tovehager

Ovido - Quiz & Flashcards